המדריך להשקעות – חלק ראשון

אז יש לך כסף פנוי להשקעה והתחלת להתלבט מה הכי כדאי ונכון לעשות איתו…

אבל גילית שאין לך מושג איפה להתחיל? איך לקבל את ההחלטה הזאת? עם מי כדאי להתייעץ? ומהן בכלל האפשרויות העומדות בפנייך בהתאם לסכום הכסף שיש לך ביד?
אנחנו חיים בעולם תנודתי, משתנה,
עולם בו הריבית בישראל, אשר החלה לעלות בקצב משמעותי, עומדת היום על 2.75% והפריים על 4.25% וייתכן שזה אינו סוף פסוק…

עולם בו אג"חים שנחשבו לבטוחים, לעומת רמת הסיכון של המניות, הפכו את היוצרות והיום הם נחשבים למסוכנים יותר מהמניות.
עולם בו המדד עלה מאפס לכ-4.5% בשנה האחרונה.

עולם כזה,
-אם נשאיר את הכסף שלנו בעו"ש או בפק"ם, נשחק אותו בכמה אחוזים בשנה!!!
-אם נשאיר את כל ההשקעות שלנו בשוק ההון, אנחנו חושפים את ההון שלנו לתנודתיות גבוהה.
-אם נבחן את אפשרויות ההשקעה הקיימות היום בשוק, נמצא שניתן ליצור פיזור וגיוון של ההשקעות, להשקיע בסיכון בינוני, וליהנות מתשואות שיכסו על עליית המדד, לפחות.

על אף כל האפשרויות הרבות והמגוונות הקיימות בשוק, לא מעט אנשים ממשיכים להשאיר סכומי כסף משמעותיים בעו"ש ובפק"ם, כמו גם הרבה מאוד אנשים המחליטים להשאיר את כל ההשקעות שלהם בשוק ההון.

התנהגות זו נגרמת מתוך חוסר ידיעה מספקת בתחום, חשש להפסיד את הכסף שהם צברו לאורך שנים, חשש מגופים לא אובייקטיבים, או חוסר מודעות לאפשרויות העומדות בפניהם.


אני עדנה כהן, עוסקת כבר מעל 30 שנה בפיננסיים
.

בהכשרתי אני מתכננת פיננסית מוסמכת CFP ומתוך כך- רואה כל לקוח דרך הצרכים האישיים והמשפחתיים שלו, ההעדפות האישיות, הרצון לחשיפה לסיכונים וכלל הנתונים האישיים וההעדפות איתן הוא מגיע.

מתוך הראייה האישית הזאת, מגיעים הפתרונות. כל לקוח- ומה שמתאים לו בדיוק.
תהליכי הליווי הפיננסיים שאני עושה עם לקוחות, סובבים תמיד סביב נתוני הלקוח המלאים ומעמידים את האינטרסים האישיים שלו לפני הכל. אני יועצת מס, מומחית לפרישה ולביטוחים פנסיונים, לומדת בהתמדה תחומים נוספים כמו נדל"ן ושוק ההון ועובדת בשיתוף פעולה עם מומחים מובילים בתחומים אלה ונוספים.
כמי שמלווה כבר הרבה מאוד שנים משפחות ויחידים להשגת המטרות הכלכליות ולצמיחה פיננסית, מצאתי את תחום ההשקעות כאחד הנושאים שהכי מעניינים אנשים מצד אחד, אך מן הצד השני, תחום שלא מעט חוששים ממנו- בעיקר כתוצאה מחוסר ידע.

במדריך זה סקרתי 5 מסלולי השקעה שונים שיכולים להתאים לפרופילים שונים של משקיעים בהתאם להעדפות אישיות, רמות הסיכון שהמשקיע מעוניין לקחת, סכום הכסף שיש בידיו, פרק הזמן להשקעה ועוד. 

רגע לפני שאתם קוראים על המסלולים עצמם, נסו לענות על 4 השאלות הבאות:

  1.     מהי מטרת ההשקעה ?
    ההשקעה יכולה להיות לטובת אירוע ספציפי שיש לכם בתוךX  זמן, לטובת ייצור הכנסה חודשית קבועה נוספת למשק הבית, לטובת צבירת סכומי כסף נוספים לפנסיה ועוד.
  1.     מהו הסכום הפנוי להשקעה שיש בידיכם?
  2.     מהו פרק הזמן בו תרצו להשקיע את הכסף?
    באיזה טווח זמן תרצו שהכסף יהיה נזיל? ניתן לחלק את ההשקעה לטווח קצר, בינוני, או ארוך.
  1.   האם תרצו בעזרת ההשקעה להגדיל את ההון או ליהנות מתשואה חודשית שוטפת?
    או אולי לשלב בין שתי המטרות.

התשובות לשאלות אלה תעזורנה לכם להתמקד ולהבין טוב יותר את המטרות והיעדים שלשמם אתם רוצים לייצר עוד כסף- ואז גם תוכלו להבין טוב יותר מה מתאים לכם ומה פחות.

בנוסף חשוב להבין כמה עקרונות וכללים בתחום ההשקעות:

  • יש השקעות המצדיקות מינוף, כלומר, לקיחת הלוואה מגורם אחר כדי להשקיע, לפחות חלק מהכסף. ככל שהריבית על ההלוואה תהיה נמוכה יותר, התשואה תהיה גבוהה יותר והמינוף יהיה מוצלח. בשנה האחרונה כלי המינוף פחות אטרקטיבי משנים עברו, בגלל עליית הריבית המשמעותית.
  • ככל שנרצה, לא נוכל להבטיח תשואה. על כן אני ממליצה לבדוק היטב מול מי אנו מבצעים את ההשקעה,  מה הסיכוי של אותו גורם או בעל מקצוע לבצע השקעות מוצלחות בהתייחס להיסטוריה המקצועית שלו וכ'.
  • בתחום ההשקעות אנו ממליצים על גיוון ופיזור. כלומר- לחלק את הכסף המיועד להשקעה למספר יחידות ככל שניתן ולהשקיע כל יחידה בהשקעה בעלת אופי שונה. הגיוון והפיזור יקטינו את הסיכונים שאנחנו לוקחים.
    גיוון= השקעה בתחומים שונים כמו נדל"ן, שוק ההון, פוליסות חסכון וכד.

    פיזור= גם אם נשקיע באותו תחום,  נפזר את הכסף על פני מספר נכסים ולא נשים את כל כספנו ב"סל" אחד.
  • חשוב מאוד להיעזר בבעל מקצוע אישי מטעמך- שילווה אותך בבניית אסטרטגיה- ועל פיה, בבחירת ההשקעה הנכונה. בעל מקצוע אובייקטיבי יעזור לך להתאים את ההשקעה לצרכים שלך. יש לזכור שהשקעה מכל סוג היא חלק בלתי נפרד מהתמונה הכוללת של כלל הכספים והנכסים שלנו והיא אמורה להשתלב בתוכנית פיננסית כוללת.
  • בכל השקעה יש סיכון. גם שמירת הכסף בחשבון העו"ש שלנו מסוכנת, משום שלאורך זמן הכסף נשחק באופן משמעותי, במיוחד בסביבת אינפלציה עולה.

עבודה על פי תכנית פיננסית מסודרת היא כלי שבעלי ממון והון משתמשים בו כדי להשיג תוצאות טובות יותר עבור הכסף שלהם.

 
קריאה ומועילה ונעימה!
עדנה

רוצים לקרא את שאר המדריך?

מלאו את הטופס והוא יחכה לכם בתיבת הדואר האלקטרוני

תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.