האם אתם רוצים למשוך את כספי הפרישה שלכם כסכום הוני או כקצבה חודשית?

האם אתם רוצים למשוך את כספי הפרישה שלכם כסכום הוני או כקצבה חודשית?
כספי הפרישה שלנו יכולים להגיע מקופות שונות שצברנו לאורך השנים.

לכל קופה יש את אופי הכספים שנצברו בה ואת חוקי המשיכה של הקופה ושל הכספים, ואנחנו כפורשים נצטרך להחליט מתי וכיצד למשוך כספים אלה-
האם כסכומים הוניים חד פעמיים או כקצבה חודשית?

כדי לקבל את ההחלטה חשוב להתייחס למספר גורמים:

1. בדיקת צרכים אישיים- האם אנחנו זקוקים לסכום כסף גדול לטובת פרויקט / הוצאה שעומדים על הפרק
(כמו, למשל, נסיעה גדולה לחול שיפוץ בית וכד), או לחילופין- האם חשוב לנו להגדיל באופן שוטף ככל שניתן את ההכנסה החודשית שלנו לאחר הפרישה כדי לשמור על רמת החיים הרצויה?

2. בדיקת מהות הקופה– יש קופות שניתן למשוך מהן את הכספים באופן קצבתי בלבד ויש כאלה שיש באפשרותנו להחליט לגביהן.

3.חוקי המיסוי– חשוב מאוד לבדוק בכל קופה אילו מיסים יחולו עלינו במידה ונמשוך את הכסף כסכום חד פעמי ואילו מיסים יחולו אם נמשוך כקצבה חודשית. המידע הזה ישפיע מאוד על קבלת ההחלטה שלנו, היות והאינטרס הוא כמובן לשלם מינימום מס.

4. מועד המשיכות – חשוב מאוד לבדוק לא רק החל ממתי ניתן למשוך את הכספים, אלא גם איך זה ישפיע על הסכומים שנקבל. האם אנחנו רוצים להתחיל לקבל קצבה מהר ככל האפשר, או מעדיפים לחכות עוד כמה שנים ולהגדיל את המשיכה החודשית? זה תלוי כמובן בשאלה האם אנחנו זקוקים כבר לכסף והאם הסכום שיצטבר לנו במידה ונמתין- שווה את ההמתנה. כל אלה תחשיבים שכדאי לעשות בעזרת בעלי מקצוע מומחה, גם כדי לקבל את ההחלטה הכי טובה לנו וגם כדי להימנע מתשלום מיותר של מיסים או מחוסר מימוש זכויות שמגיעות לנו.


רוצים לקבל גישה להרצאה מעולה שתתן לכם הרבה פתרונות לקראת פרישה? הקליקו כאן לכל הפרטים


 

תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.