כתבה ממוסף "סיקסטיז" של עיתון הארץ, דצמבר 2018

הזדמנויות לשפע חדש
עדנה כהן, מתכננת פיננסית, מומחית למיסוי בפרישה, מספרת כיצד ניתן לתכנן את השליש האחרון של החיים באופן שייתן מענה הולם לצרכים, לרצונות ולחלומות שלנו. וגם מגלה למה העובדה שהיא אישה, רק תורמת להצלחת התהליכים שהיא עושה עם הלקוחות שלה.
/ שחר בן-פורת

"הרבה אנשים עובדים קשה מאוד כל החיים כדי להצליח ולהרוויח כסף, אבל זה לא מספיק. אם אתה יודע להרוויח כסף, אבל לא יודע איך לנהל אותו, אתה עלול להגיע למצב שבגיל מבוגר לא תצליח לשמור על רמת החיים שאליה היית מורגל כל חייך. אני מלווה בני חמישים ומעלה, שהיו להם הכנסות גבוהות מאוד כל החיים, ועדיין לא הצליחו לצבור נכסים או הון. כך הם מגיעים לנקודת זמן בחיים שבה הם מבינים שהם לא יכולים לעבוד לנצח, הם רוצים להאט את קצב העבודה ולהתפנות לדברים אחרים, אבל הם לא בטוחים שיש להם מספיק כסף לכך".
עדנה כהן, בעלים ומנכל"ית של חברה מצליחה לפתרונות פיננסיים – היא החתומה על המילים האלה. בעבודתה היא מלווה אנשים, בעיקר בגילאי חמישים ומעלה, להגשמת החלומות והיעדים שלהם. זאת, באמצעות יצירת תוכנית פיננסית, שימוש חכם בנכסים קיימים, ייצור נכסים חדשים ומימוש זכויות והטבות מס.

 "מרגש אותי לדעת שאנשים משיגים שקט נפשי בזכות התהליכים"
עדנה החלה לעסוק בכסף כבר בגיל 10 במכולת המשפחתית- שם עזרה לאביה לנהל את הקופה והתאהבה בעולם הפיננסי. בגיל 21, ביחד עם שמעון (בעלה מזה 40 שנה ושותפה לעסק) ושני תינוקות, הצטרפה לגרעין מתיישבים להקמת מושב תומר שבבקעת הירדן. במקביל להגשמה הציונית, החלה בהתפתחות מואצת בתחום הפיננסי. "בימים הייתי קוטפת וממיינת פרחים בחממה, ובלילות הייתי לומדת למבחני הסמכה ורישיון לייעוץ מס, ניהול חשבונות ובהמשך גם רישיון בביטוח פנסיוני. עבדתי מאוד קשה, אבל הייתי נחושה ועם המון מוטיבציה ללמוד ולהקים עסק משלי".
במרוצת השנים, עברה עשרות הכשרות, קורסים וסדנאות בתחומים המקצועיים בהם היא עוסקת כיום- תכנון פיננסי, ייעוץ מס, תכנון פרישה, ליווי להשקעות ומנטורינג עסקי.
"אני מודה שאני אדם שמכור ללימודים. ידע חדש בתחום הפיננסי זה משהו שמסעיר אותי בכל פעם מחדש. לשמחתי, אני גם מבינה שבעבודה שלי כמתכננת פיננסית- יש ביטוי לכל תחום ידע כזה ואין ספק שזה שם אותי במקום מאוד גבוה ברמה המקצועית ומאפשר לי לתת ערך עצום ללקוחות שלי".
תכנון פיננסי הוא מקצוע ידוע ומבוקש בעולם כבר שנים. בישראל הוא מקבל תאוצה בשנים האחרונות והמתכננים, שעוברים הכשרה והסמכה בינלאומית, עובדים תחת קוד אתי מחמיר, המחייב אותם להסתכל על אינטרס הלקוח בלבד.
אחת התועלות הגדולות בתהליך שעושה עדנה עם הלקוחות שלה, היא האפשרות לעצור לרגע ולעשות סדר ומיקוד.
"בתחילת כל תהליך, אני קודם כל מבררת ביחד עם הלקוח שלי מי הוא, מהם הצרכים שלו ומה הוא רוצה להשיג. זה תהליך מאוד אישי וחושפני שדורש המון רגישות, הכלה, חוסר שיפוטיות מוחלט כלפי הלקוח וכמובן אמון. אנשים מדברים על הפחדים שלהם ועל החלומות שלהם וכאן, אני כאישה, כאמא לחמישה וכסבתא עם הרבה ניסיון חיים- מביאה את כל היכולות והעוצמות האישיות שלי"
 "אני חושבת שהדבר שהכי מטריד אנשים שמתבגרים, הוא החשש שהם חלילה יפלו לנטל על הילדים שלהם. מה שמשמח הוא, שאחרי שעושים סדר ומכינים תוכנית פרקטית – הם נרגעים ויוצאים עם הרבה שקט נפשי. וזו מבחינתי אחת מהמטרות הכי נעלות של המקצוע שלי- לאפשר לאנשים את השקט הזה ".

ללמוד וללמד את השפה של השפע
עדנה היא אשת קריירה במלוא מובן המילה ומנהלת ביחד עם שמעון, בעלה,  עסק בן 10 עובדים. אבל ההשקעה בזמן איכות משפחתי היא חלק בלתי נפרד מסגנון החיים ומסדרי העדיפויות שלה. בנוסף, היא גם מלמדת בהתנדבות חינוך פיננסי במסגרות שונות. "חשוב מאוד בעיני, כבר מגיל צעיר, ללמוד וללמד את השפה של השפע. זה אולי נשמע רוחניקי, אבל האמת היא שזה לגמרי עובד ככה בחיים – כשאתה אומר 'אין לי', סביר להניח שזו תהיה התוצאה. כשאתה שואל את עצמך 'איך אני משיג את זה', החיפוש אחרי התשובה פותח לך הזדמנויות לשפע חדש. אני מאוד מאמינה בזה ומעבירה את המסרים האלה גם לילדים ולנכדים שלי".

אנשים מחפשים ידע פיננסי פרקטי ומובן
בשנים האחרונות עדנה מנהלת בלוג פעיל בנושא התנהלות פיננסית נבונה, בו היא נותנת טיפים והדרכות בכלל תחומי הידע בהם היא עוסקת.
"הרעיון שעמד מאחורי הקמת הבלוג, הוא להנגיש ידע פרקטי ובגובה העיניים בתחום הפיננסי שנתפס כתחום כל כך מורכב ומאיים. בעולם שבו עודף מידע עלול להיות מאוד מבלבל, אנשים מחפשים את הפשטות והבהירות. בטיפים שלי אני מכוונת את הקוראים לשאול את השאלות הנכונות, לעמוד על הזכויות שלהם ולפתוח את הראש להזדמנויות חדשות "

טיפ לסיום?
" לעצור, להסתכל על מה שיש, לשאול את עצמנו מה אנחנו באמת רוצים להמשך חיינו, לבחון אלטרנטיבות אחרות לתוכנית שאולי כבר יש לנו. מליווי של מאות לקוחות, אני מבטיחה לכם שתופתעו לגלות שיש עוד אפשרויות שאולי לא חשבתם עליהן. אנשים מגיעים אלי עם ידיעה מוחלטת לגבי העתיד ויוצאים עם החלטות מפתיעות ועם תחושת סיפוק מטורפת, מוטיבציה וגאווה על כך שהם לוקחים שליטה על החיים שלהם".

את הבלוג של עדנה תוכלו למצוא באתר הבית שלה:
www.ednacohen.co.il


תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.