הגיע לידיכם סכום כסף גדול? מה עושים איתו?

ייתכן וחציתם לאחרונה איזו צומת משמעותית בחיים שבעקבותיה הגיעו לידיכם כספים (צפויים או לא צפויים) בסכומים לא קטנים.
אירוע מסוג כזה יכול להיות מעבר בין עבודות וקבלת פיצויים, זכייה בהגרלה כלשהי, כספי ירושה, ביטוח חיים כתוצאה חלילה ממקרה מוות במשפחה, מכירת נכס וכד. אז רגע לפני שאתם מקבלים החלטה מה לעשות עם הכסף, הנה כמה טיפים ששווה לכם לקרוא:
  1. נצלו את הצומת הזו על מנת לבחון את החיים הפיננסיים שלכם. בידקו מהם הצרכים השוטפים שלכם והאם יש אירועים קרובים שיצריכו מכם סכומי כסף גדולים (כמו למשל בר/בת מצוה לילד, טיול משפחתי גדול וכד).זוהי הזדמנות מצויינת לבחון האם הסכום הזה יכול לענות לכם על צורך קיים. בעל מקצוע בתחום התכנון הפיננסי יסייע לכם לבחון את הצרכים, לקבל החלטות נבונות ולהבטיח את כל הביטחונות על הכספים שלכם.
  2. ייתכן ובאמצעות סכום הכסף הזה תוכלו לייצר לעצמכם הכנסה קבועה שתשלים את ההכנסה שלכם עכשיו או בעתיד (למשל- השקעה בנכס נדלן / השקעה במערכת סולארית וכד). לאחר שבחנתם את החיים הפיננסיים שלכם ומיקדתם את המטרות והרצונות שלכם- יהיה לכם קל יותר להחליט מה אתם רוצים לעשות עם הכסף: האם תרצו להגדיל אותו בעזרת השקעה לטווח של מספר שנים או אולי לטווח ארוך יותר , בסוג של השקעה שתניב לכם תשואה חודשית קבועה ותגדיל את ההכנסה של המשפחה… יש היום בשוק סוגים שונים ומגוונים של השקעות- קלאסיות ואלטרנטיביות. בעל מצקוע יוכל להוביל אתכם בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם.
  3. בידקו את היבטי המס של הכספים מול בעל מקצוע ואל תמשכו אותם לפני שאתם בטוחים שאתם יודעים בדיוק מהן חבויות המס והטבות המס על כספים אלה. התאמת דרכי הפעולה למטרות ולצרכים שלכם- תיקח בחשבון גם מצב אופטימלי בו תשלמו מינימום מס ועדיין תהנו מהכסף בצורה מיטבית. משיכות ללא תכנון מס יכולות לגרום לכם לנזק כספי גדול, שלא תמיד יש ממנו דרך חזרה.
  4. אל תבטיחו כספים לאנשים ואל תתחייבו כלפי עצמכם להוצאה מכל סוג, לפני ששקלתם את כל האפשרויות והגעתם לכדי החלטה נבונה. החלטות פזיזות הן לא תמיד הפיכות.
מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה והתייעצות.
שלכם,
עדנה

 

תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.