שינויים בתקנות המס לשנת 2017

להלן מספר שינויים בתקנות המס לשנת 2017, לעדכונכם :
  1. בעל שליטה בחברה בבעלותו, שימשוך במצטבר 100,000 ₪ ומעלה– יראה מס הכנסה את המשיכה כהכנסתו שלו והוא יצטרך לשלם עליה מס. מועד תשלום המס יהיה בסוף שנת הכספים שלאחר שנת המשיכה.
  2. החל מה 1 לינואר 2017 השתנו מדרגות המס ובעלי הכנסות נמוכות ישלמו פחות מס.
  3. המועד לדיווח של דירה שלישית ומעלה יחול ב-30/6/2017, ולא כפי שנקבע ב-31/3/2017. זאת, על מנת לאפשר הן לנישומים והן לרשות המיסים להתארגן לקראת הדיווחים.
  4. בעל מניות מהותי בחברה, שהחברה העמידה לרשותו נכס שלה והוא משתמש בו באופן פרטי, כדאי שיתייעץ עם בעל מקצוע לגבי השינויים בחוק ההסדרים של 2017, על מנת שיוכל לפעול באופן הכי טוב עבורו.
    כך לדוגמא– דירה שקנתה חברה מסויימת, והיא מעמידה לשימושו של בעל המניות המהותי, יוכל בעל המניות לבחור – להתחייב במס על שווי השימוש, או- לרכוש את הדירה בתנאים מסוימים מן החברה.
  5. שינויים בתקנות בנוגע לחברת "ארנק"- חברת ארנק היא חברה שקמה בעיקר על מנת להקטין את המס לבעל החברה. כאשר הוא המועסק היחיד בחברה, או כשהפעילות של החברה כמעט כולה מול לקוח אחד- יראו את ההכנסות של החברה כאילו הן הכנסות של בעל החברה. מומלץ מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע על מנת לבדוק האם החברה בה אתם בעלי מניות, נחשבת לחברת ארנק ומתוך כך- המס שיחול על ההכנסות, יכול שיהיה גבוה בהרבה מהמס שתכננתם מלכתחילה.
לכל התייעצות, מוזמנים לפנות אלי.
עדנה

תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.