משיכת כספי פנסיה ללא מס- איך באמת עושים את זה?

בבואנו לבצע משיכות של הכספים שלנו מהקופות השונות- נשאף כמובן לשלם על המשיכות את המס המינימלי. תכנון מוקדם יאפשר לכם להבין איך אתם רוצים למשוך את הכספים שלכם ואף יסייע לכם להימנע מתשלומי מס מיותרים.
תקנות המס מאפשרות לנו ליהנות מתקרת פטור על משיכת כספי הפנסיה שלנו.
הפטור יכול לחול על כספים קצבתיים, כספים הוניים (חד פעמיים), או שילוב של השניים- בהתאם להחלטת הפורש על פי הצורך ובהתאם לסוגי הכספים העומדים לרשותו ולחוקי המס החלים עליהם.
על מנת לממש את הפטור ולשלם מינימום מס על משיכות הפנסיה שלנו, יש לבצע תהליך של קיבוע זכויות, באמצעות טופס 161 ד', מול מס הכנסה.

את תהליך הקיבוע ניתן לבצע בגיל פרישה על פי תקנות המס:

64 וארבעה חודשים לאשה ו 67 לגבר, או, בעת קבלת הקצבה הראשונה- המאוחר מבין השניים.
את הקיבוע ואת קבלת הפטורים המגיעים בגין פרישה, ניתן לבצע באופן זהה לשכיר ועצמאי.

הפורש צריך לציין בטופס את האופן בו הוא מבקש לנצל את הפטור שלו בדיוק- על כן מומלץ בחום לעשות את התהליך ביחד עם מתכנן פרישה מקצועי ולהימנע מטעויות.

קיבוע זכויות לקבלת פטור על כספי הפנסיה- אינו תהליך אוטומטי!

זוהי הוא פעולה יזומה המבוצעת על ידי הפורש או על ידי המייצג שלו מול מס הכנסה. לכן חשוב שלקראת הגיעכם לגיל פרישה תיצרו קשר עם בעל.ת מקצוע כדי לתכנן את משיכת הכספים שלכם- כך שתתאים לסטטוס, לצורך, למטרות וכמובן לסוגי הכספים העומדים לרשותכם.

כדאי לדעת כי שינויי של הבקשה לפטור, ניתן לבצע רק בתוך 3 חודשים מיום הגשת הטפסים.
(השינוי היחיד שניתן לבצע גם לאחר 3 חודשים הוא במקרה וביקשתי פטור עתידי למשיכת מזומן, אני רוצה להמיר אותו לפטור עתידי לכספי קצבה).

מה עוד חשוב לדעת על מיסוי בפרישה?

סוגיית המס בפרישה היא סוגיה מורכבת, היות וקיימים חוקי משיכה שונים על הכספים השונים שצברנו והם תלויים בסוג הקופה, מצב בריאותי של הפורש, צבירות פיצויים ועוד.
בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את כל  השיקולים טרם ההחלטה על המשיכה, כמו הכנסות נוספות שיש ושיקולי הורשה.
מאחר ומדובר בצומת פיננסית מורכבת ומהותית, ועומדים על הפרק סכומי כסף נכבדים, חשוב מאוד לבצע את המשיכות בליווי מקצועי, כדי להיות רגועים ובטוחים שהכל נעשה בהתאם לצרכים האישיים ולמטרות שלנו.

מתכנן או מתכננת פרישה יסייעו לכם לבצע את התהליך הזה בצורה רגועה וטובה ויוודאו יחד איתכם שתשלמו את מינימום המס הנדרש על הכספים שלכם ושהם ישרתו אתכם בדיוק כמו שאתם רוצים ומתכננים.

עדנה כהן CFP.
מתכננת פרישה, מתכננת פיננסית, יועצת מס.

תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.