פטור על פיצויים ממעסיקי עבר

משתפת אתכם בתהליך תכנון פרישה שעברתי עם זוג לקוחות, תהליך שהתחיל מבירור סוגיית המשך עבודה לאחר גיל פרישה, והסתיים בפטור ממס של עשרות אלפי ש"ח.

אורית הגיעה אלי בגיל 67, כחצי שנה לפני פרישתה ממוסד חינוכי. הייתה לה התלבטות האם להמשיך לעבוד שנה נוספת, או לפרוש בתום שנת הלימודים הנוכחית.
במסגרת השלב הכל כך חשוב של בירור הצרכים המשפחתיים– הכולל גם בדיקת תזרים נוכחי, עתידי ותזרים לכול אחד מבני הזוג במקרה מותו של אחד מהם-
התברר לי שדוד, בעלה, התחיל לקבל לאחרונה פנסיה מקרן ותיקה ובמקביל עובד כעצמאי. לטובת הקטנת המס על הכנסותיו, התחלתי לבצע עבורו תהליך של קיבוע זכויות בפרישה.

מתוך איסוף החומרים הרלוונטיים, עלה כי דוד עבד ב 15 השנים האחרונות אצל 3 מעסיקים שונים, כאשר ב 2 מתוך שלושה מהם לא בוצעה התחשבנות בעת העזיבה, ומעמד הפיצויים נותר "זמני". המשמעות היא שהקופה בה יושבים כספי הפיצויים האלה, ממתינה להוראות ממס הכנסה- האם הם פטורים ממס או חייבים. בהיעדר טיפול- משיכת הפיצויים בחייו או לאחר מותו, יכולה לגרור מס של עשרות אחוזים.
הסוגיה הצריכה כמובן טיפול מקצועי שלי מול הרשויות. טיפול שארך מספר חודשים.
במסגרת הטיפול הכנתי עבור דוד את כל הבקשות והטפסים המתאימים למס הכנסה.

בסופו של התהליך, פטרנו ממס פיצויים ממעסיקי עבר בגובה של כ 175,000 ש"ח והקטנו את המס על קצבת הפנסיה שלו בכ-600 ש"ח לחודש (מה שהגדיל את הנטו החודשי של המשפחה).
בנוסף, פטרנו ממס בעזרת היוון פטור במסגרת הקיבוע,  כ-100,000 ש"ח נוספים שהיו בקופת גמל קצבתית. ללא פטור זה, היה דוד משלם 35% מס בעת משיכת הכספים.
בסך הכל הסתכם החסכון למשפחה בכמה עשרות אלפי שקלים, בנוסף לחסכון שהם ירוויחו בשנים הבאות.


סוגיית המס בפרישה היא סוגיה מורכבת ולא תמיד אפשר לדעת איך יסתיים תהליך שהתחלנו. לעיתים הנתונים נראים פשוטים, אך בבדיקה מעמיקה עולות סוגיות מורכבות יותר. על כן אני תמיד ממליצה להיעזר בבעל מקצוע מומחה לפרישה שמכיר את כל הדקויות ויודע כיצד לממש את מלוא הפוטנציאל של כספי הפרישה שלכם.

מוזמנים לפנות אלי כאן במייל לתיאום שיחת היכרות ללא עלות
או לשלוח הודעה לווסטאפ: 055-6641017
שלכם, עדנה

 

תוכן עניינים

עוד פרסומים

טיפים ומידע להתנהלות במשבר

נובמבר 2023 אנחנו נמצאים במצב של משבר מתמשך, שמתאפיין בין היתר גם בדאגות כלכליות ולפעמים גם בצורך בקבלת החלטות מהותיות. החלטות שמתקבלות מתוך לחץ וחשש,

שתפו את הפרסום :

עדנה כהן

רוצים להפיק מהכסף שלכם הרבה יותר?
זה הזמן ליצור איתי קשר.